استخر هوشمند

20 دی ، 1400
آریاپول
0 کامنت

این روزها تقریبا تمام وسایل برقی خانه را می توان به گوشی هوشمند متصل کرد؛ از لامپ ها گرفته تا درب ورودی و حتی ماشین لباسشویی. استخر خانه و تمام تجهیزاتش نیز می تواند با نوک انگشت شما و با سیستم هوشمند سازی کنترل شوند. سیستم هوشمند به شما امکان آن را می دهد تا تجهیزات استخر خانه ی خود را به یک مرکز کنترل متصل کنید و پس از آن، اپلیکیشن نصب شده در گوشی تان زمینه ی کنترل تمام وسایل متصل شده را از طریق لمس انگشت فراهم می کند. تقریبا تمامی تجهیزات از جمله پمپ، لامپ ها و آبگرمکن را می توان به صورت بی سیم از طریق سیستم هوشمند سازی مدیریت نمود.

تنها چیزی که نیاز دارید، Wi-Fi، یک سیستم هوشمند سازی خوب و چند ساعت وقت برای راه اندازیست. حالا استخر هوشمند شما آماده است تا از دستورات تان اطاعت کند.

استخر هوشمند چگونه کار می کند؟

بدیهی ست که شما نمی توانید استخر یا هر چیز دیگری را بدون اتصال به کنترل یا سوئیچ اداره کنید. اگر یک برق کار نیستید، چگونگی کارکرد این سیستم ها برای شما گیج کننده خواهد بود اما هر شغل و مهارتی هم داشته باشید، کار کردن با آنها آسان است.
برای هوشمند سازی استخر، اول از همه باید همیشه به اینترنت متصل باشید. آخرین نسل سیستم های کنترل هوشمند به صورت بی سیم به شبکه ی اینترنت خانگی متصل می شوند.
یک دستگاه کنترل، قلب سیستم هوشمند استخر شماست که به پمپ، آبگرمکن و رله های هوشمند وصل می شود. رله های هوشمند، دستگاه های اضافی مانند لامپ و پمپ های تقویت کننده را کنترل می کنند.
علاوه بر این برخی از برندهای هوشمند سازی، کنترل سوپاپ ها را هم در دست دارند و این امکان را به شما می دهند تا تنها با لمس صفحه ی گوشی و از طریق اپلیکیشن مربوطه، استخر را به اسپا تبدیل کنید.

محصولات جدیدتر، هوشمند سازی تجهیزات استخر را بسیار ساده کرده اند. نصب آنها شامل کار با برق و راه اندازی نرم افزار اصلی است. آخرین نسل سیستم های هوشمند سازی را می توان در ظرف حدودا ۲ ساعت نصب و راه اندازی کرد.
نکته ی مهم: احتیاط شرط اول است. اگر با راه اندازی نرم افزار آشنا هستید اما از برق کاری چیزی نمی دانید، حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید. با این کار مطمئن خواهید بود که سیستم به درستی عمل می کند و جای نگرانی برای سلامت شما نیست.
 

پس خلاصه ی مراحل کار استخر هوشمند را می توان به صورت زیر بیان کرد:

ابتدا تایمر صرفه جویی در انرژی را لغو می کند
پمپ را روشن می کند
سوپاپ ها حالت استخر را به حالت اسپا تغییر می دهند
ترموستات دوگانه یا پمپ آب گرم را از دمای استخر به دمای از قبل تعیین شده ی اسپا تغییر می دهد.
زمانی که اسپا غیر فعال شده است، تنظیمات را به حالت استخر بازمی گرداند

چرا باید استخر خانه ام را هوشمند کنم؟

اگر بدانید یک استخر هوشمند چه نقش مهمی در رفاه زندگی تان خواهد داشت، شاید شگفت زده شوید. قرار نیست شما زحمت زیادی بکشید؛ کافیست تنظیمات و زمان بندی ها را در گوشی هوشمند خود انجام دهید. حالا می توانید از مزایای زیر لذت ببرید.

اسپای شبانه

بعد از یک روز پرمشغله چه چیزی خستگی را از تن بیرون می برد؟ بله، شنا یا ریلکس کردن در وان آب گرم. فقط مشکل اینجاست که شما هنوز به خانه نرسیده اید و اسپا سرد است.
وقتی آن را هوشمند کرده باشید دیگر مشکلی نیست. اپلیکیشن استخر هوشمندتان را در گوشی خود باز کنید و به سراغ گزینه ی گرم کردن اسپا بروید. تا زمانی که به خانه برسید، اسپا به دمای دلخواه شما می رسد و می توانید چراغ ها را هم از راه دور روشن کنید تا آرامش محیط به کمال برسد.
بیشتر مراکز اسپا فقط در طول روز سرویس می دهند. درست زمانی که شما وقت سر خاراندن ندارید. اما وقتی در خانه اسپا و استخر هوشمند داشته باشید، دیگر هر زمان که احساس نیاز کنید می توانید از آن لذت ببرید.
چه کسی گفته که نباید کمی خودتان را نازپرورده کنید؟!

گزینه ی تعطیلات

تعطیلات هر چه جذاب تر، خستگی پس از اتمام آن بیشتر. وقتی از مسافرت بازمی گردید آب تنی بهترین گزینه ی روی میز است. اما در راه یادتان می آید که آب استخر سرد است و حتما جلبک های زیادی به کف و دیواره ها چسبیده اند.
قبل از سفر، گزینه ی “تعطیلات” را فعال کنید. می توانید به سیستم پاکسازی استخر برنامه دهید تا در یک فاصله ی زمانی تعیین شده، استخر را تمیز کند تا وقتی به خانه رسیدید، با یک استخر تمیز با آب گرم روبرو شوید.

همچنین می توانید پمپ استخر را زمان بندی نمایید تا هر روز با سرعت کمتری و در ساعات معینی غیر از ساعات اوج مصرف کار کند.
و اگر در زمستان به مسافرت می روید، امکان آن را دارید تا آبگرمکن استخر یا اسپا را طوری برنامه ریزی کنید که در صورت کاهش دمای آب، بطور خودکار شروع به کار نماید.

دیگر مزایای سیستم کنترل از راه دور استخر

قابلیت برنامه ریزی آسان و مدیریت ۱۰۰ وسیله بطور همزمان
هماهنگی و همکاری با سخت افزارهای اضافی مثل ربات تمیز کننده ی استخر، آبگرمکن، چراغ ها و کلید و پریزها
امکان زمان بندی و به حداکثر رساندن کارآیی انرژی با پاکسازی، تصفیه و تخلیه ی آب
امکان کنترل همه چیز به صورت بی سیم با تبلت، گوشی هوشمند و کامپیوتر و انواع سیستم های عامل اندروید، IOS و ویندوز
امکان ۱۰۰ زمان بندی خاموش/روشن با ساعت الکترونیکی ۲۴ ساعته
کارکردن با پمپ تصفیه ی تک سرعتی، سه سوپاپ و ترموستات دوگانه

   
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 701رای)
به این صفحه امتیاز دهید
6LcGMjoeAAAAACRJ1_wC9ZfNmrpV1ym2zkekgQq3