پکیج تصفیه استخر چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد

31 تیر ، 1401
تیم تحقیقاتی آریا استخر
0 کامنت

پکیج تصفیه استخر از جمله تجهیزات مورد استفاده در استخرها می باشد که می تواند ذرات معلق در آب را جمع آوری نموده و باعث افزایش شفافیت آب شوند. این پکیج ها تاثیری بر میزان میکروارگانیسم های موجود در آب نداشته و تمرکز اصلی آنها بر حذف ذرات معلق در آن می باشد و گزینه ای کاربردی در استخرهای خانگی محسوب میشوند. برای آشنایی با پکیج های تصفیه آب استخر، کاربردها و مزایای آن با ادامه این مطلب از سایت آریا استخر همراه باشید.

پکیج تصفیه استخر چیست؟

همیشه در آب ذراتی معلق هستند که اندازه برخی از آنها به چند میکرون و حتی کوچکتر نیز می رسد. البته ذرات بزرگتری نیز در آب وجود دارد که می توانند آلوده کننده باشند. از طرف دیگر آب یک حلال بزرگ است که مواد مختلفی را می تواند در خود حل کند.

تمامی این ناخالصی ها باعث آلودگی آب می شوند و می توانند برای سلامتی افراد استفاده کننده از استخر مضر باشد. فیلتر کردن آب از این ناخالصی ها یک فرآیند است که صرفا به صورت فیزیکی امکان پذیر است.

موضوع مهم دیگر به شرایط آب راکد بر می گردد که بسیار مستعد جذب آلودگی ها است. اما خبر خوب این است که پکیج تصفیه استخر خانگی و استخرهای بزرگ می توانند علاوه بر به گردش درآوردن آب، آلودگی های موجود در آن را نیز تا حد زیادی از بین ببرند. این پکیج ها امروزه انواع مختلفی دارند و برند های متعددی اقدام به ساخت این دستگاه ها می کنند که باعث می شود کیفیت های مختلف و عملکردهای متفاوتی را شاهد باشیم.

پکیج تصفیه استخر چیستپکیج تصفیه استخر چیست

کاربرد پکیج تصفیه آب استخر چیست؟

واقعیت این است که گر چه از این دستگاه ها بیشتر برای تصفیه آب استخرها استفاده می شود، اما با روش هایی می توان از آنها برای تصفیه آب ورودی به استخرها نیز استفاده کرد. از جمله کاربرد های پکیج تصفیه استخر ایمکس و سایر برندها باید به این موارد اشاره داشت:

  • تصفیه آب استخرهای خانگی
  • تصفیه آب استخرهای پرورش ماهی یا سایر آبزیان
  • تصفیه آب واحدهای صنعتی مثل آب برج خنک کننده
  • شفاف سازی آب استخرها
  • از بین بردن آلودگی های میکروبی و شیمیایی
  • جذب ناخالصی ها، زباله ها و مواد زاید شناور در آب

انواع پکیج تصفیه آب استخر چیست؟

انواع پکیج تصفیه و گرمایش استخر، عمدتا به سه دسته Tpaks، پکیج دفنی و تاپ فیلتر (پکیج های تصفیه سطحی) تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آنها کاربرد ها و مزایای مربوط به خود را داشته و با نیروی برق کار می کنند.

برای انتخاب بهترین گزینه توصیه می شود در درجه اول با متخصصان مشورت کنید. اما بهتر است بدانید توان و ظرفیت تصفیه آب، بزرگی استخر، سرباز یا سرپوشیده بودن استخر و... از مهم ترین معیارها برای انتخآب بهترین پکیج تصفیه استخر است.

پکیج تصفیه استخر TPAKS

پکیج تصفیه استخر خانگی و عمومی انواع مختلفی دارد. یکی از این پکیج ها مدل TPAKS است. این مدل در حقیقت پمپ هایی هستند که با یک فیلتر شنی روی یک شاسی ثابت نصب می شوند. پکیج های تصفیه تیپاکس با یک کیت اتصال مورد استفاده قرار می گیرند که برای فیلتر شدن آب استخرهای کوچک نیز کاربرد دارند.

پکیج تصفیه آب استخر دفنی

اما یک نوع دیگر از پکیج تصفیه استخر خانگی قیمت، مدل دفنی است. این مدل را می توان یک جایگزین عالی برای موتورخانه استخرهای بزرگ سرپوشیده و روباز محسوب کرد. پکیج تصفیه دفنی را معمولا در نزدیکی خود استخر جانمایی می کنند. همانطور که از نام این نوع پکیج تصفیه استخر مشخص است، در داخل زمین (چاله ها) دفن می شود و سپس به سیستم لوله کشی متصل می گردد.

از اجزای این نوع پکیج باید به پمپ، کلر زن، مبدل حرارتی پوسته و لوله، فیلتر شنی، لامپ یو وی، پمپ کفکش، تآبلو کنترل، سیستم لوله کشی و برق کشی اشاره داشت. این نوع پکیج یک جایگزین مناسب برای موتورخانه های کوچک محسوب می شود.

انواع پکیج تصفیه آب استخرانواع پکیج تصفیه آب استخر

پکیج تصفیه استخر Top Filter

این مدل از پکیج های تصفیه شکلی شبیه به سکو دارند و معمولا در لبه های استخر نصب می شوند. از اجزای این نوع پکیج نیز می توان پمپ ها، فیلتر، کلرزن خطی، تابلو مدار کنترل، چراغ استخری، دستگیره و جای پا بر روی بدنه را نام برد. قابلیت خوب این نوع پکیج تصفیه آب استخر،  جذب کامل ذرات معلق در آب سطح استخر است. از جمله توان های تصفیه این نوع از پکیج ها، توان های 45 تا 90 متر مکعب برای تصفیه است.

مزایای پکیج تصفیه استخر شامل چه مواردی است؟

مزایای پکیج تصفیه استخر ایمکس، هایوارد و سایر مدل ها بسیار زیاد است اما به طور خلاصه برخی از این مزایا عبارتند از:

  • مناسب بودن برای استخرهای بتنی یا فایبرگلاس
  • صرفه جویی کردن در زمان و هزینه های نگهداری و راه اندازی
  • فضای محدود و کوچک برای نصب تجهیزات به نسبت موتورخانه های قدیمی
  • مجهز بودن به انواع تجهیزات کنترلی
  • انتخاب بین انواع ظرفیت و توان تصفیه
  • راندمان و بازدهی انرژی بسیار بالا
  • راه اندازی، نصب، عیب یآبی و تعمیرات توسط متخصصان
  • پیش نیاز مورد نیاز تنها یک بستر بتنی و فایبرگلاس آب بندی شده است.
  • حفظ سلامتی و جلوگیری از آبتلا به بیماری های پوستی

نحوه عملکرد پکیج تصفیه آب استخرنحوه عملکرد پکیج تصفیه آب استخر

خرید پکیج تصفیه استخر از شرکت آریا استخر

آنچه تاکنون مطالعه کردید در مورد معرفی پکیج تصفیه استخر خانگی و عمومی، مزایا، کاربردها و انواع آن ها بود. امیدواریم پاسخ سوالات خود را در این مقاله دریافت کرده باشید. شرکت آریا استخر یکی از پرسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه ساخت انواع استخرها بوده که فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرده است.

این شرکت تا کنون موفق به اتمام و راه اندازی پروژه های متنوعی در شهر تهران و سایر مناطق کشور شده است. قابل توجه اینکه آریا استخر علاوه بر ساخت و راه اندازی انواع استخر، تجهیزات تصفیه آب استخر، تجهیزات جانبی استخر، سونا، جکوزی و.. را نیز ارایه می دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 701رای)
به این صفحه امتیاز دهید
6LcGMjoeAAAAACRJ1_wC9ZfNmrpV1ym2zkekgQq3